איך אפשר לעזור לך?

נציג ״עמל ומעבר״ ישמח לייעץ לך על האפשרויות העומדות בפניך...

תודה! ההודעה נשלחה בהצלחה.
אחד מנציגינו יחזור אליך בהקדם.
הייתה בעיה בשליחת הטופס.
נסה/י שוב או שלח/י את ההודעה ישירות לכתובת המייל.

גמלת סיעוד זמנית - מי זכאי לסיעוד קצר מועד?

לא כל מצב סיעודי הוא מתמשך, ולעיתים נדרש טיפול סיעודי לטווח קצר בלבד.

מדריך לקבלת שירותי סיעוד קצר מועד

שירותי סיעוד לטווח קצר נועדו לספק תמיכה רפואית זמנית ומקצועית לאלו זקוקים לטיפול ממוקד לתקופה מוגבלת.

שירותים אלו חיוניים במיוחד במצבים כמו החלמה לאחר ניתוח, מחלה חריפה או מוגבלות לטווח קצר. סיעוד קצר מועד מציע גשר חיוני בין שחרור מבית החולים להחלמה מלאה, ומבטיח קבלת טיפול רפואי ותמיכה הדרושה בבית או במסגרות טיפול אחרות.

המטרה העיקרית של טיפול סיעודי קצר מועד היא להציע סיוע רפואי מיוחד למטופלים הנמצאים בשלב מעבר במצבם הבריאותי. טיפול זה בדרך כלל מגיע לאחר שחרור מבית החולים אחרי ניתוחים או טיפולים רפואיים משמעותיים, כאשר המטופלים זקוקים לזמן החלמה נוסף ולמעקב לפני שהם חוזרים לשגרה. סיעוד לטווח קצר יכול להידרש גם עבור מחלות חריפות, פציעות קלות או החמרות זמניות של מצבים כרוניים.

גמלת סיעוד זמנית לטווח קצר

מי זכאי לטיפול סיעודי קצר מועד?

סיעוד קצר מועד מתאים בדרך כלל לסיטואציות של לא יותר מ-60 יום, וזאת גם בלי ביצוע של מבחן ADL להערכת תלות. ניתן להגיש תביעה לגמלת סיעוד זמנית באמצעות תביעת סיעוד רגילה, יחד עם המסמכים הרלוונטיים.

כמו כן יש לעמוד במספר תנאים מקדימים ובהם: תושבות ישראלית בגיל פרישה ומעלה, מגורים בבית או בקהילה, מבחן הכנסות, ללא לקות נפשית, שכלית או קוגניטיבית; אישור רופא שאכן מדובר בסיוע זמני של 60 יום בלבד ולרוב רמת תלות נמוכה (המוגדרת כגמלת סיעוד רמה 1).

כדי להגיש תביעה לגמלת סיעוד זמנית, מומלץ להיעזר בעובדים הסוציאליים במוסד האשפוז הנדון (כגון בית חולים). עדיף להגיש את הבקשה בתקופת האשפוז.

מה כלול בסיעוד לטווח קצר?

דוגמאות לשירותים המוצעים יכללו:

טיפול לאחר ניתוח - לאחר הליך כירורגי, המטופלים זקוקים לרוב לסיוע בטיפול בפצעים, בטיפול בכאב ובמעקב אחר סיבוכים. טיפול סיעודי לטווח קצר כולל החלפת תחבושות, מתן תרופות שנקבעו, מעקב אחר סימנים חיוניים והבטחת ביצוע פרוטוקולי ההחלמה. המטרה היא למנוע זיהומים, לנהל כאב ביעילות ולתמוך בריפוי כולל.

מתן תרופות - למטופלים עשויים להיות משטרי תרופות מורכבים לאחר ניתוח או במהלך מחלה חריפה. שירותי סיעוד קצר מועד מבטיחים מתן מדויק של תרופות, כולל טיפולים דרך הפה, הזרקה או תוך ורידי. אם מדובר בשירותי אחיות פרטיות, ניתן לבצע מעקב גם אחר תופעות לוואי ולקבל פיקוח מקצועי יותר הכולל התאמת מינונים, הדרכה לגבי נטילת תרופות ועוד.

סיוע בפיזיותרפיה - כאשר מדובר במטופלים המתאוששים מניתוחים או פציעות, טיפול סיעודי קצר מועד כולל לרוב תמיכה בתרגילי פיזיותרפיה. אחיות עשויות לסייע למטופלים בתרגילי ניידות, להבטיח שימוש נכון במכשירי עזר ולעקוב אחר ההתקדמות כדי לסייע לפיזיותרפיסטים בהתאמת תוכניות החלמה.

ניטור קבוע של סימנים חיוניים - פיקוח על לחץ דם, קצב לב וטמפרטורה הוא חיוני במהלך תהליך ההחלמה. אחיות לטווח קצר יכולות לזהות סטיות מהטווחים הנורמליים, שעלולות להצביע על סיבוכים, ולנקוט בפעולה מתאימה במידת הצורך.

תמיכה תזונתית - תזונה נכונה חיונית להתאוששות. מטפלים סיעודיים או אחיות יכולים לסייע בתכנון תזונתי, להבטיח שהמטופלים יקפידו על ההנחיות התזונתיות, וכן להתייחס להגבלות תזונתיות או בעיות הנובעות ממצבו של המטופל.

הדרכה למטופל ולבני משפחתו - חינוך המטופלים ובני משפחותיהם לגבי תוכנית הטיפול, השימוש בתרופות ולמה לצפות במהלך תקופת ההחלמה - הוא מרכיב קריטי בסיעוד קצר מועד. חינוך זה מעצים את המטופלים והמטפלים, מפחית חרדה ומשפר את ההקפדה על פרוטוקולי הטיפול.

יתרונות של טיפול סיעודי קצר מועד

החלמה משופרת - תמיכה ביתית מאפשרת לרוב המטופלים להחלים בצורה מלאה ומהירה יותר. הן מטפלים והן אחים או אחיות מסייעים לניהול ההחלמה והסיבוכים האפשריים, מה שיכול להוביל לשיקום מהיר ומוצלח יותר.

צמצום אשפוזים חוזרים בבתי חולים - טיפול ביתי לטווח קצר יכול להפחית את הסבירות לאשפוזים חוזרים, זאת על ידי מתן מענה לבעיות לפני שהן מחמירות. מעבר לכך, כך ניתן להבטיח את המשכיות הטיפול לאחר השחרור מבית החולים.

טיפול סיעודי ביתי ברמה אישית - קבלת טיפול בסביבה מוכרת יכולה להיות נוחה יותר ופחות מלחיצה עבור המטופלים. דבר זה מאפשר להם להתאושש בבתיהם, מוקפים במשפחה ובמסגרות מוכרות. כמו כן כל טיפול מותאם אישית למטופל, בלי הצורך "להתפזר" על פני מטופלים נוספים כפי שקורה במוסדות חיצוניים.

עלות / תועלת - טיפול סיעודי קצר מועד בבית יכול להיות חסכוני יותר בהשוואה לאשפוז ממושך. דבר זה מפחית את הצורך במשאבי בית החולים, וניתן להתאים אותו לצרכיו הספציפיים של המטופל, תוך הימנעות מהוצאות מיותרות.

אפשרות לקבלת שירותי טרום סיעוד בחינם

אם המטופל זקוק לטיפול סיעודי מיידי אך עדיין לא אושרה לו גמלת הסיעוד, לעיתים ניתן לקבל שירותי טרום סיעוד בחינם. רשת בתי האבות עמל ומעבר מציעה 6 שעות של טרום סיעוד ללא תשלום, הניתנות בבית למשך 30 יום.

למידע, ייעוץ וקבלת שירות חייגו כוכבית 3856 או צרו קשר באתר >